Richting Oudtshoorn

30 april 2016 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

30 april

Bij het ontwaken scheen helaas de zon nog niet. Wel was het gelukkig droog en iets warmer. We zijn vertrokken richting de Cango Caves; de enige druipsteengrotten in Zuid-Afrika. Dit was wel echt de eerste echte toeristische activiteit die we gedaan hebben. Met een groep van circa 70 mensen gingen we met een gids de grot in. Op zich een mooie grot, maarja, een grot blijft tot een beetje gewoon een grot.

Na het bezoek aan de grotten zijn de de Swartbergpas opgereden; een gebergte wat zijn naam eer aan doet door het zwarte gesteente waar de bergen uit bestaan. Onderweg kwamen we ook een heel stuk zwartgeblakerd land tegen. Later kwamen we erachter dat er begin maart een grote brand had gewoedt door een blikseminslag. De grond leek op sommige plaatsen zelfs nog na te dampen en de brandlucht rook je soms ook nog. Onderweg bleken we ook op een mountainbike-parcour te zitten. Bergopwaarst gingen we ze voorbij, maar bergafwaarts werden we weer snel ingehaald.

Na de Swartbergpas zijn we naar de Highgate Ostrich Farm geweest. Een struisvogelboerderij, waar we uitleg kregen over de veren van de struisvogel en wat hiervan gemaakt wordt. Ook konden we op een struisvogel gaan zitten, maar dit hebben we afgeslagen. Ook het rondrijden op een struisvogel was niet zo aan ons besteedt. Nadat we nog even naar een struisvogelrace hadden gekeken, zijn we weer richting Oudtshoorn zelf gegaan.

We zijn lekker gaan eten bij Jemima's Restaurant. Zeker een aanrader!

1 mei

Vandaag was het tijd om het kamperen (lees: creperen) om te ruilen voor een luxer verblijf. Voordat we richting ons volgende verblijf gingen, zijn we gestopt bij een warmwaterbron. Eigenlijk mochten we er niet in, omdat de baden bij een camping horen en het een nationale feestdag was, maar omdat we dit niet hadden gelezen, mochten we er alsnog in. Het zwembad, met een temperatuur tussen de 38 en 40 graden, was een ware verademing voor Angela en Corine. Hilko en Hans vonden het al snel te warm. Buiten het zwembad werd het gelukkig ook weer een stuk warmer dan de vorige dagen. De zon begon weer goed te schijnen!

Na een verfrissende/verwarmende duik zijn we doorgereden naar Montagu, waar we verbleven in de Mountain View Lodge. Hier hebben we nog even bij het zwembad gelegen en heeft Hans een rond gerend. 'S Avonds zijn we wederom uit eten geweest. Dit keer bij Ye Old Tavern. Hier hebben we heerlijk gegeten! Hans zijn Chicken Curry was goed pittig, Angela kreeg een gigantische steak, Hilko had een lekkere boboti en Corine had spare-ribs die zo van het bot vielen!