De bergen in!

21 april 2016 - Drakensbergen, Zuid-Afrika

21 april

Vandaag vertrokken richting het Hluhluwe wildpark. Qua natuur heel anders dan het Krugerpark; veel meer groen en veel meer heuvels. Na een tijdje de hoofdroute te hebben gevolgd, zijn we afgeslagen op de off-road wegen. Hier werden we voorbij gereden door een jeep met ranger en andere toeristen. Een van de rangers was zo aardig om te zeggen dat ze richting een aantal leeuwen reden. Snel keerden we om, om hen te volgen. Op de plek waar we een paar minuten eerder waren langsgereden, lagen drie jonge mannetjes leeuwen verstopt onder een struik op nog geen meter van de weg. Na hier even stil gestaand te hebben, besloten twee van de leeuwen aan de wandel te gaan. Hiervoor stonden wij precies op de goede plek! Helaas verdwenen ze daarna verder van de weg af de bosjes in. Naast leeuwen zagen we wederom een groep olifanten langs de weg. Dit keer met nog meer en kleineren olifantjes dan in het Kruger. Ook kwamen we een groep van 11 giraffen tegen. Erg mooi om er zoveel bij elkaar te zien!

Verder ontbraken natuurlijk ook de impala's en zebra's niet in dit park.

Bij elkaar hebben we ongeveer 20 neushoorns gezien. Eentje zelfs zo dicht langs de auto, dat we op een gegeven moment wel door moesten rijden. In het park zijn we naar de Hilltop gereden, waar we gestopt zijn voor het uitzicht onder het genot van een ijsje!

Teruggekomen in de Wildebees Ecolodge hebben we de braai weer aangestoken, om hier een heerlijke steak op klaar te maken.

22 april

Vandaag zijn we vroeg vertrokken richting de Drakensbergen. Een rit van ongeveer 550 km door de bergen. Een mooie rit met een hoop bochten (en hartverzakkingen voor Angela). Bij elkaar hebben we ongeveer acht uur gereden, maar net voor het donker kwamen we aan in Thendele Camp. Hier bleek Hans echter de verkeerde datum geboekt te hebben, namelijk van 21 t/m 23 ipv 22 t/m 24 april. We zijn uiteindelijk gewoon gebleven tot de 24e, nadat we een brief met uitleg moesten schrijven. Of we ervoor moeten betalen, dat weet niemand...

Ons huisje was erg gezellig en had een prachtig uitzicht op het amphitheater, bestaande uit hoge rotswanden. 'S Avonds hebben we lekker kant-en-klare pasta en rijstschotel gegeten, want dat kostte geen dr*l in de supermarkt (net als alle andere dingen in Zuid-Afrika eigenlijk). 'S Avonds lekker de openhaard aangestoken en met een deken op de bank gezeten, want 15 graden is toch wel erg koud!

23 april

Vandaag besloten lekker rustig aan te doen. We hebben lekker ontbeten in het zonnetje (voor het eerst in 10 dagen zonder omelet/scrambled eggs). Al snel kwamen we erachter dat alle waarschuwingen in het huisje voor "baboons" niet voor niks waren (altijd deuren dicht én op slot, niks buiten laten liggen, etc.)..bij de buren hoorden we een hoop rumoer en gerinkel van glas; een baviaan had zijn kans schoon gezien en een glas drinken gepakt.

Bij ons bleven ze gelukkig verdere uit de buurt. Ook zagen we ze bij andere huisjes de deurklinken proberen. Deze dag hebben we omgedoopt tot wasdag. Er stond gelukkig een droogmolen, waar we (Angela en Corine) onze handwas op kwijt konden.

Verder zijn Hans en Corine nog wezen wandelen richting de Tiger Falls. Onderweg kwamen ze nog een marter-achtig beest tegen en natuurlijk ook weer bavianen. Aan het eind van de middag was het wederom tijd voor een braai!! Na afloop alle lichten zoveel mogelijk uit gedaan om goed naar de prachtige sterrenhemel te kunnen kijken. Hier zelfs een paar vallende sterren gezien, waarna we natuurlijk een wens hebben gedaan!

Daarna weer lekker de openhaard aangestoken en een potje Yatzee gedaan.