Bezienswaardigheden & Beesten

14 april 2016 - Mica, Zuid-Afrika

14 april

Nadat we heerlijk hebben uitgerust, zijn we vertrokken naar de Bushriver Lodge in Mica. Een lange rit van 7 uur met de auto. Onderweg zijn we gestopt bij Pretoria, om te kijken bij the Union Buildings. Hier staat een groot standbeeld van Nelson Mandela, middenin een groot park. Naast dit mooie beeld, waren daar uiteraerd de eerste achtelijke Japanners in apenpyjama. Daarna weer verder gereden richting Mica. Onderweg de eerste echte wlde dieren gezien; Bavianen!

Eind van de middag kwamen we aan in de Bushriver Lodge, waar we gezellig met z'n vieren in een bungalow aan de rivier met prachtig uitzicht. Enigszins blond naar beneden gelopen om bij het water te zoeken naar de nijlpaarden. Achteraf misschien niet zo slim, omdat er ook krokodillen in de rivier bleken te zitten. De eerste krokodil hebben we gespot, vanaf het terras bij de receptie. 'S Avonds heerlijk gedineerd met chips en broodjes, want iets anders hadden we niet..

15 april

De volgende dag zijn we gaan ontbijten bij Scoops in Hoedspruit. Werkelijk weer een echte straf met bacon, eieren en toast. Daarna naar het Moholoholo Rehabilitation Centre geweest. Hier diverse wilde dieren gezien die daar verbleven nadat ze gewond waren gevonden (val of vergiftiging) en die niet meer terug konden naar het wild. We hebben een leuke rondleiding gehad, een cheeta geaaid, gieren gevoerd en kennis gemaakt met Moffel, de houdini ondere de honingdassen.

'S middags hebben we een wandelsafari gemaakt. Hier een uur in de hitte gewandeld, maar helaas nagenoeg geen dieren gezien. Wel een hoop poep en insecten en een paar wegsprintende zwijntjes en hertjes. 'S avonds onze eerste braai gehad met heerlijk vlees. Toen ook de eerste glimp van een nijlpaardenbil gespot. Later, toen Hilko en Hans nog even gingen afrekenen bij de receptie, kwamen ze een nijlpaard in vol ornaat tegen!

16 april

De dag erna zijn we vroeg opgestaan (4.15 uur!!) Om op onze eerste safari te gaan! Om zes uur startte de safari vanuit Hoedspruit Endangered Species Centre. Na een kwartiertje rijden in het park, kwamen we de eerste dieren; zebra's. Daarna kwamen we al snel gnoe's, impala's, giraffen, neushoorns, waterbuffels, zwijntjes (en de russische ratelslang volgens Hans). Na een ontbijt in de bush zijn we vertrokken richting Hazyview via de panoramaroute. Onderweg zijn we gestopt bij verschillende bezienswaardigheden; Eerst de drie rondavels, gevolgd door de bourke's luck potholes, de berlin falls en tot slot God's window. Na een lange trap (en 33 graden) kwamen bij een prachtig uitzicht op het tropisch regenwoud uit. Dit overtrof God's window zelfs!

Daarna zijn we doorgereden naar de Sabie River Bush Lodge. Wederom een prachtige plek, aan de rand van het Krugerpark. Hier hebben we (behalve Angela) onze eerste duik in het zwembad genomen. 'S Avonds lekker gegeten in het restaurant, waarna we nog even op het terras gezeten hebben. Hier kwam op het gemak nog een nijlpaard voorbij gewaggeld.

Tot slot op tijd naar bed gegaan, om de volgende ochtend weer om 5.45 op staan. Na een uitgebreid ontbijt, vertrokken we richting het Krugerpark, om uiteindelijk in Swaziland aan te komen